keep holding on,

Folk säger att jag är stark.
" du har blivit sårad så jävla mycket, hur klarar du egentligen av att gå vidare och må bra? "
Jadu, det var någon som sa så till mig igår. Och jag tänkte skriva lite om det i Dagens Inlägg.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska börja.. Egentligen, är det riktigt svårt att gå vidare. Såren finns ju liksom alltid kvar. Det är ungefär som om du kanske råkar skära dig på en glasbit, det finns alltid ett ärr efter det. Och det är samma sak med svek, det går över så småningom, men ärren finns kvar. Och om du ska gå vidare, du måste prata ut om det! Till en kompis, förälder, kuratorn, på internet, till ett djur, ja, till vemsomhelst! För om du håller det inne, blir det oftast värre.
För en sekund sen ungefär skrek min bror ett väldigt fult och dumt ord till mig. Och det sätter sig också kvar! Så tänk er för innan ni säger/skriver något till någon. För det sätter sig där, och stannar kvar där. Även om det kanske bara va skämtsamt. Och försök hålla huvudet uppe och le, ingen får eller kan trycka ner dig!
You're beautiful, in every single way, yes words cant bring you down!
Christina Augileras låt Beautiful är en väldigt bra låt för just detta, och Sugababes låt Ugly med.
Ha det nu bra, så ses vi!
Kram / Lollo

Kommentarer
Postat av: Anonym

väldigt bra skrivet.. ! :) <3

2011-04-19 @ 14:53:12
URL: http://sannasundberg.blogg.se/
Postat av: lullu

tack sanna ! :) <3

2011-04-19 @ 15:14:12

Här skriver du!:

Vad heter fina du?:
Kom ihåg mig?

E-mail (visas för bara mig): (publiceras ej)

Din sida?:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0