15

Hej!
Vart osocial igen, har tältat hela helgen.
Så nu ska jag skriva om dagarna som vart!
Fredag: blir väckt 04:45 av att mamma kommer in i rummet och sjunger för mig! Blir förvånad men glad. Det är ju inte varje dag man blir byxmyndig! Kunde inte somna om efter detta dock, så satte mig ner och läste Harry Potter och det vises sten. En mycket bra bok, som jag läste ut samma dag :p
Sen så fick jag prinsesstårta, min favorit, mums. Sen var det dags att packa till Hultlägret som skulle börja om 1 timma, (ja, jag är sen på att packa) så jag fick packa jättesnabbt, så glömde en del saker hemma :P
När jag kom dit blir jag bemött av linnea (www.linneajohnson.blogg.se) och josefin! Vi lägger in våra saker i vårt tält och därefter är det samling direkt. Då säger hanna (lägerledaren och min faster) att vi ska sjunga lite! Jag trodde ju att hon menade att vi skulle sjunga lägerlåtar. Men nej, hon går in i sitt tält och hämtar 2 paket som hon ger till mig, och sen ställer sig alla 40 personer upp som jag tältade med och börjar sjunga Ja må hon leva!
En mycket bra dag.
Lördag: Jag, Linnea & Josefin går upp 02:00 för att sitta nattvakt till 04:00. nattvakt är såna som passar lägerelden när dom andra sover :P
Och där väntade en till öevrraskning! Linnea & Josefin hade köpt 2 presenter till mig, en hjärtformad sten som det stod Kompis på, och en ljuslykta i form av ett hjärta. Jättefint! Så vi satt där i 2 timmar, snackade konstant, grillade marshmallows och hade det jättemysigt.
Sen klockan 04:00 kom Millan & Therese som skulle byta av med oss, och vi gick och la oss i tältet igen.
Klockan 8 så väcks vi igen, av att små barn slår på ett kastrullslock och försöker väcka alla!
Trötta stiger vi upp, och jag märker att luften i min luftmadrass var ute :P
Strålande väder var det dock, och tältet var som en bastu.
Men vi gick och åt frukost (korv & äggmackor med varm oboy) och snackade lite. Alla 3 var ganska trötta.
Sen efter det så tog ledarna fram en vattenbana! Vi tog en slang som gick till vattnet, som sprutade över banan, och hällde såpa i banan. Sen var det dags att åka! Jag var en av dom första som gjorde det, och när man kom till ett litet hopp så stänkte det såpa i ögonen! Det sved en aning.
Sen så fick jag lite läsning med i Harry Potter boken!
Efter det var det dags för lunch (tacos!!) jättegott!
Sen var det äventyrsbana! Vi delade in oss i 5 lag, och gick en runda med stationer..
Vårt lag, (Jag, mina kusiner Sebastian och Elina och min bror Hampus) startade som tredje lag och vårt namn var Team Morgan! Vi fick bra poäng på dom första stationerna, men det gick utför sen.
I slutet av äventyrsbanan badade jag (som är badkruka) i sjön! Det var faktiskt riktigt härligt i vattnet :)
Sen efter det så gick vi tillbaka till lägerplatsen, där alla pappor spelade volleyboll, medans mammorna och deras småbarn kollade på. Vissa småbarn åkte i vattenkanan också.
Dom spelade tills det var dags för lägerbål klockan 8!
Där gjorde vi lekar, det var Tengdahl/Tallheden släkten mot dom andra!
Det slutade lika.
Och vi fick reda på ställningen i äventyrsbanan!
Vårt lag slutade som femteplatsare, alltså sist, haha :P
Men vi var glada ändå!
Efter lägerbålen åt vi korv och satte oss vid elden, det var mysigt. Men vid det laget var jag så trött att jag gick och la mig!
Söndag: Den dagen slutade lägret!
Kommer inte skriva något om söndag eftersom inget hände typ :P
När jag kom hem laddade jag ner harrypotter , de vises sten, oh jämnförde med boken.
Boken var en klar vinnare!
Somnade tidigt den dagen, och nu sitter jag här, på måndag och bloggar.
Kram / Lollo

Kommentarer
Postat av: Linnea

vi hade supermysigt, men när jag kom hem så märkte jag att paketen låg i min väska :/ kram <3

2011-08-01 @ 16:45:47
URL: http://linneajohnson.blogg.se/

Här skriver du!:

Vad heter fina du?:
Kom ihåg mig?

E-mail (visas för bara mig): (publiceras ej)

Din sida?:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0