KRÖNIKA

Nu ska jag skriva en krönika om skillnaden mellan män och kvinnor, och det är en grej som jag stör mig mycket på. Men here u go, fick ett önskemål om detta..

Skillnaden mellan män och kvinnor
krönika av Lollo.

Livet är orättvist. Det får man höra ända sedan barnsben. Men ska det få vara SÅHÄR orättvist?
Har ni tänkt på hur stora skillnader är mellan män och kvinnor?
1 man, och 1 kvinna  har samma jobb, de jobbar som SO-lärare på en skola.
Mannen tjänar dock 6 tusen kronor mer än kvinnan.
Ska det vara så?
Nej. I 8 av 10 fall så tjänar männen mer. Ingen har en förklaring till varför.
I min åsikt är det fel. Jättefel.
Jämför tillexempel damfotboll med herrfotboll, vad visas de mest av?
Nu kanske jag låter som en feminist men det är jag inte. Jag uppskattar män, men jag blir trött på att bli behandlad illa.
Och kanske såhär, i många fall så om en kille har haft ett onenightstand så blir han hyllad av det för sina kompisar.
Om en tjej gör det - är hon en slampa.
Jag tycker det är jätteorättvist.
så ja, lyssna här barn:
Livet är orättvist.

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför kvinnor i regel har svårare att få jobb är för att arbetsgivarna inte vill att de ska ta mamma ledighet, vilket kan leda till att de måste leta efter en ersättare vilket ibland kan vara väldigt svårt.



"Ingen har en förklaring till varför." Källa på det?



Att jämföra jobb med sport är en dålig jämförelse:

Vad har fotboll med jobb att göra?

Men men, 1. Manfotboll ÄR roligare att se på, kvinnor är oftare usla på fotboll än män, och i stort sett jämt sämre än män på fotboll i hög elitnivå. 2. Det är fler män som utövar sporten.

3. Tv tjänar inte tillräckligt mycket på damfotboll.

4. på senare tid så har det blivit lite populärare dock.



Och alltså va? "Nu kanske jag låter som en feminist". vafan, du vet ju inte ens vad feminism står för. Feminism står för jämlikhet, så du skriver om jämlikhet men inte är feminist?



Förlåt lollo, men du har sannerligen inte talang för krönikor, även om denna inte var igenarbetad.

Och ja, jag låter som en jävla bitterfitta nu, men alltså. nej, nej och nej.

Skall du posta krönikor så ska de allt vara bra.

2011-08-30 @ 21:58:59
Postat av: dite

allt bra idag? :)

2011-08-30 @ 22:37:22
URL: http://afroditeedreflo.blogg.se/
Postat av: Personen som skrev det långa inlägget innan..

Jomenvisst, denna krönikan var långt ifrån igenomarbetad, vilket jag mycket väl visste om och glömde bort.

Hon skrev den nog inte för att den skulle vara bra, mest bara för att visa hur hon brukar skriva, och själva sättet hon skrev på är så man skriver i krönikor, men jomenvisst, hon hade inte tagit reda på fakta och ämnet var dåligt valt.



Men snälla nån, fan inte behöver ni whinea så hårt att ni ska behöva be henne ta livet av sig?

Om ni vill be någon ta livet av sig, säg det då till Rebecca Black eller Justin Faggot, tack.



Stop hate this girl, she's wonderful.

2011-08-31 @ 12:50:47

Här skriver du!:

Vad heter fina du?:
Kom ihåg mig?

E-mail (visas för bara mig): (publiceras ej)

Din sida?:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0