KÄRINGÖN (igen)

Hej! Nu ska jag berätta om min helg :)
Men min sladd till mobilen vill inte fungera, så det blir vissa bilder som Malin har tagit med. Nu undrar ni kanske vem Malin är? Det får ni reda på senare i texten!

Så i fredags hade jag ledigt från skolan, anledningen? Jo, jag skulle till Unga Örnar Väst Ledar kickoff!
Om ni inte visste det sitter jag i styrelsen i Örby unga örnar, en av alla avdelningar i sverige! Men nu var det bara för oss i Västra Götaland ;)
Jag var framme i borås klockan 14:20, där jag skulle möta Malin, Jessica & Lowa-Lee.
Jag skulle spendera 4 timmar ungefär att resa med dom. Jag har mött dom en gång innan, på en ledarutbildning i borås.
Vi hoppade på bussen till Göteborg klockan 14:40, och satte oss på dubbeldeckarens nedre våning.
Vi snackade väldigt mycket och hade jättetrevligt :)
Jessica är 16 år, och går i gymnasiet. Malin är hennes brors fästmö, som är 24 år. Lowa-Lee är Malins barn på 14 månader.
Det tog ungefär en timma att åka till Nils Ericson terminalen, och sen hade vi några minuter på oss att byta därifrån, och ta Orust Express mot varekil bussstation!
Den sträckan tog ungefär 1 timme den med.
Väl framme i Varekil skulle vi byta och åka mot hällevikstrand, vilket inte tog så lång tid :)
Vid hällevikstrand gick färjan senare..
Tog detta kort från färjan :)
När vi hade klivit av från färjan, fick vi ett varmt välkomnande från Anni och Torbjörn, dom som ägde lägenheten vi skulle bo hos. Dom visade oss till lägenheten, där vi packade upp, och sen gick vi tillbaka till hamnen. Det var några som hade missat färjan, så vi väntade på dom :)
Sen kom dom, och vi grillade och lyssnade på en guide! :) Jättemysigt.
Sen var vi så trötta att jag, Jessica, Malin och Lowa-Lee gick hem och la oss!
Lördag så gick mitt larm klockan 6. Upp och ta p-piller, och fixa iordning oss. Frukosten började klockan 7!
Musiken var på ute i köket och det var bra morgonhumör!
Där kollade vi på TV! (Bild tagen av Malin)
Kök. (tagen av Malin)
Köksbord och stolar (tagen av Malin)
Badrummet (tagen av malin)
Som ni ser hade vi det himla mysigt!
Efter vi hade fixat oss begav vi oss till frukosten.
Det var en jättefin frukostbuffé på Ö-krogen.
Det fanns mackor (barkis bröd!!)
Bacon, äggröra, flingor, youghurt, och massa andra godsaker :)
Jättemätta går vi där ifrån och ska åka på en fisketur!
jag fångade faktiskt lite fisk haha :)
Men sen började regna jättemycket, så jag & Jessica gömde oss inne i båthytten ;)
Efter fisketuren gik jag och Jessica till lägenheten, bytte om och så, och väntade på att Malin & Lowa-Lee skulle komma hem, eftersom dom åkte i en annan båt.
När dom hade kommit gick vi runt i käringön och kollade i affärer och sånt :) Jättemysigt.
Senare skulle vi äta på Simsons Gästhus. där åt vi Makrill och potatis, och det kanske inte var det godaste.
Men sen efter det hade vi en konferens i 1 och en halv timma ungefär, och efter det skulle vi äta 3rätters på Petersons Krog!
Och det var jättegott.
Till förrätt fick vi Vitlöksgratinerade blåmusslor. Färska. Jättegoda :)
Huvudrätten var hälleflundra med pepparrot och potatis. Dom kunde minskat på pepparroten, annars var det helt okej :)
Efterrätten var chokladmousse med jordgubbar och hallonglass. Jättemumsigt!
Efter det var vi så trötta att vi gick hem direkt och la oss. Men vissa var lite mer pigga och stannade kvar längre in på natten!
Söndag var den dagen vi skulle åka. Frukosten skedde klockan 9 idag, och det var samma goda frukost.
Kort efter det fick Jag, Jessica, Malin, Ulrika, Yvonne och en man plocka undan efter alla andra, och det sänkte humöret lite :/
Men efter det skulle nästan alla åka hem.
Vi sa hejdå till alla, men Jag, Jessica, Malin & Lowa-Lee ville stanna lite längre, vi tänkte spela minigolf och sånt :)
Dock skedde inte det, för att det blev ett sånt regn väder :/
Istället gick vi runt lite i affärer och så, städade lägenheten och packade det sista :)
Jag & Jessica!
Sammanfattat då:Helgen var helt underbar! :)
Och passa på att kolla in Malins blogg! Jättefin :) http://www.bloglovin.com/m/1929755/282194913/fb
KRAM / lollo

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för en super mysig helg :)

2011-08-29 @ 18:21:52
URL: http://nothinonyou.blogg.se/

Här skriver du!:

Vad heter fina du?:
Kom ihåg mig?

E-mail (visas för bara mig): (publiceras ej)

Din sida?:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0