ATT ÄLSKA SIG SJÄLV

Det är inte lätt att älska sig själv. Någon, eller några gånger kommer du trycka ner dig själv, och inte vara nöjd.
Du kommer att sträva efter att bli snygg och vacker när du redan har nått målet.
Att ha den självkänslan är att vara vacker! Du kanske inte kommer ha den självkänslan när du vaknar på morgonen,
ser dig själv med ruffsigt hår och osminkad. För de flesta sitter självförtroendet i håret, och i sminket.
Det finaste en tjej kan ha i ansiktet är ett leende, inte smink, tänk på det.
Nästa gång du kollar dig själv i spegeln, ska du le. Säga till dig själv hur fin du är.
Lova det.

Idag är jag sjuk, hemma från skolan. Ligger i soffan med feber, och är förkyld och har tappat min röst.
Det är inte kul alls, och imorgon ska jag på begravning också, och jag måste bli frisk tills dess!
Men iallafall, jag tycker att jag är söt endå, även ifall jag ligger helt sliten i soffan. Jag ser himla bra ut!
Jag kollar lite på TV, ser de fina kändisarna, som är överösta med smink och så.
Dom är minst lika vackra som vi är! Dom skulle dock vart mycket finare utan allt de sminket.
Och när jag ser tjejer, som spelar osmarta och dumma, fast dom faktiskt kan saker, tycker jag är så fel.
Det är vackert att vara smart!
Jaja.
Ska dra mig nu, fortsätta kolla på lite tv, försöka bli frisk.
Puss&Hejdå, /Lollo

Kommentarer
Postat av: Ellica

Mycket inspirerande! Diggar dig och din blogg.

2011-08-30 @ 14:49:48
Postat av: Anonym

Stop!



Radmarhax! <3

2011-08-30 @ 16:29:27

Här skriver du!:

Vad heter fina du?:
Kom ihåg mig?

E-mail (visas för bara mig): (publiceras ej)

Din sida?:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0